02177310917-20

اهمیت استفاده از نرم کننده لباس و حوله

جدیدترین مطالب

اهمیت استفاده از نرم کننده لباس و حوله

دلایل زیادی وجود دارد که افراد در شست و شوی لباس‌های خود، به سراغ نرم کننده می‌روند. همه افراد دوست دارند لباس‌هایشان بوی مطبوعی داشته باشد و احساس راحتی و لطافت را به آن‌ها منتقل کند. راهکار رسیدن به این مسائل، استفاده از انواع نرم کننده‌ها است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نرم کننده لباس واقعاً چه کار می‌کند و چگونه باعث نرمی و لطافت پارچه می‌شود؟ با مطالعه ادامه این مطلب، همه چیز درباره کننده لباس برای شما روشن خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

نرم کننده لباس چیست؟

نرم کننده لباس در واقع همانند یک سیستم فیلتراسیون برای کاهش غلظت کلسیم و منیزیم  آب عمل می‌کند. به بیان دیگر، پس از مخلوط شدن آب و نرم کننده، سطح مواد معدنی آب کاهش یافته و در نتیجه، مایع ایجاد شده، برای شستشوی لباس‌ها مناسب خواهد بود.

به صورت کلی، دو نوع نرم کننده پارچه وجود دارد. اولین شکل آن که مورد شناخت و استفاده عموم مردم است، حالت مایع دارد و حاوی سورفاکتانت‌ها است. این نوع از نرم کننده لباس، بسته به برند و فرمول تهیه آن، ممکن است از گیاهان و مواد معدنی و حتی حیوانات تولید شود. دومین نوع از انواع نرم‌کننده، به شکل ورقه‌های خشک شده هستند که به جای سورفاکتانت، از مواد دیگری که حالت موم دارند برای لطافت بخشیدن به بافت لباس و پارچه استفاده می‌کنند.

اهمیت استفاده از نرم کننده لباس

میزان اثربخشی انواع نرم کننده بر روی پارچه، به دو عامل مهم بستگی دارد:

  • جنس و نوع پارچه
  • نرم کننده مورد استفاده افراد

اما به صورت کلی، دلایل واضح و مشخصی برای استفاده از نرم کننده وجود دارد. این روش یک راهکار موثر برای رفع چین و چروک‌های لباس و همچنین تامین نرمی و لطافت پارچه‌هاست؛ از طرفی به کاهش اصطکاک بین الیاف پارچه نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود دوام لباس بالاتر رفته و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

ناگفته نماند که استفاده از نرم کننده لباس، روشی برای ایجاد بوی خوب و دلنشین در انواع پارچه است. با این حال، استفاده از نرم‌کننده  برای انواع خاصی از پارچه توصیه نمی‌شود. برای مثال لباس‌های ورزشی به دلیل ساختار خاص و ویژه‌ای که دارند، به سرعت عرق را به لایه‌های بیرونی لباس منتقل می کند تا سریع تر خشک شود. مواد نرم کننده می‌تواند منافذ پارچه را بسته و در نتیجه ویژگی‌های خوب یک پارچه را از بین ببرد. علاوه بر این، استفاده از نرم کننده لباس برای انواع حوله نیز توصیه نمی شود چرا که به مرور زمان، میزان جذب آب در حوله را کاهش می‌دهد.

چند توصیه درباره استفاده از نرم کننده لباس

  • برای شست و شوی حوله‌ها حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.
  • به دستور نحوه شست وشو در انواع پارچه‌ها دقت کنید.
  • استفاده از نرم کننده برای لباس کودکان توصیه نمی‌شود.
  • نرم کننده را مستقیماً روی لباس‌های خود نریزید و تلاش کنید آن را با آب مخلوط کنید. به این منظور، از سنگین کردن ماشین لباس شویی جلوگیری کنید تا مایع نرم کننده با آب رقیق شود.

مزایای استفاده از نرم کننده‌ها در شست و شوی لباس‌ ها

استفاده از نرم کننده در شست و شوی پارچه و لباس‌ها مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه، به این مزایا اشاره خواهیم کرد. با مطالعه این موارد، از خود خواهید پرسید که چرا زودتر، از نرم کننده لباس استفاده نکرده‌اید:

همانطور که می‌دانید، استفاده از برخی از مواد شوینده می‌توانند بر روی پارچه‌های خاص و ظریف و حتی پارچه‌های پشمی، تاثیرات منفی داشته باشند. در صورتی که با استفاده از نرم کننده‌های لباس، به خوبی از الیاف پارچه مراقبت خواهد شد و در نتیجه، طول عمر لباس شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بزرگترین مزیت استفاده از انواع نرم کننده، حفاظت از رنگ و فرم لباس‌های شماست. به کارگیری این مواد شوینده باعث می‌شود که یک لایه اضافی از سورفکتانت‌ها به منظور محافظت از فیبر در برابر اصطکاک استاندارد شستشو بر روی پارچه ایجاد شود در نتیجه، رنگ لباس شما در شست و شوهای پیاپی حفظ خواهد شد.

احتمالا همه شما این تجربه را داشته‌اید که بدون استفاده از نرم کننده، لباس به پوست شما بچسبد. نرم کننده‌ها علاوه بر از بین بردن این ویژگی آزاردهنده، از خشکی و تحریک پذیری پوست شما در برابر سایر شوینده‌های لباس نیز جلوگیری خواهند کرد. چه چیزی از این بهتر؟

اگر آدمی هستید که از از خوشی‌های کوچک در زندگی لذت می‌برید، بوییدن لباس‌های تازه شسته شده یکی از این لذت هاست. استفاده از نرم کننده لباس رایحه بسیار خوبی را بر روی لباس به جای می‌گذارد. از طرف دیگر فرایند اتوکشی نیز در هنگام استفاده از نرم کننده‌ها آسان شده و چالش کمتری ایجاد می کند. چراکه نرم کننده‌های پارچه، مقاومت سطح پارچه را کاهش می‌دهند.

برند گلان، تولید کننده قوی ترین نرم‌ کننده‌ها

گروه تولیدی آرایشی بهداشتی گلان، از سال ۱۳۴۶ تاکنون، به تولید باکیفیت‌ترین محصولات شوینده پرداخته است. به عبارتی بیش از ۵۰ سال سابقه، پشتوانه تمامی فعالیت‌های تولیدی این گروه است. از محصولاتی که توسط برند گلان به صورت مستمر تولید و عرضه شده است، انواع نرم کننده‌های لباس در رایحه‌ها و رنگ‌های مختلف است. اگر به دنبال مواد شوینده با کیفیت هستید، تجربه خرید از برند گلان را از دست ندهید. برای مشاهده محصولات این گروه تولیدی، می‌توانید به سایت گلان مراجعه نمایید.

با مطالعه این مطلب با فواید استفاده از نرم کننده لباس آشنا شدید. شما نیز می‌توانید تجربیات خود از استفاده از انواع نرم کننده را با ما در میان بگذارید. آیا شما تا به حال از نرم کننده گلان استفاده کرده‌اید؟ در غیر این صورت، به شما توصیه می کنیم که هرگز این فرصت را از دست ندهید و مطمئن باشید که خرید از این برند باسابقه، شما را پشیمان نخواهد کرد.

اخبار و مقالات مرتبط

اهمیت استفاده از نرم کننده لباس و حوله
دلایل زیادی وجود دارد که افراد در شست و شوی لباس‌های خود، به سراغ نرم کننده می‌روند. همه افراد دوست دارند...
بیشتر بخوانید
اهمیت استفاده از شامپو بدن
رسیدگی به پوست صورت و بدن، یک عامل مهم در زیبایی به شمار می‌رود. طبیعتاً داشتن پوستی بسیار خشک یا چرب،...
بیشتر بخوانید
آیا شامپوی نامناسب باعث ریزش مو می‌شود؟
شاید شنیده باشید که بعضی از مواد موجود در شامپوها می­توانند موجب ریزش مو شود. اما چه موادی مسئول چنین...
بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *