02177310917-20

اهمیت استفاده از شامپو بدن

جدیدترین مطالب

اهمیت استفاده از شامپو بدن

رسیدگی به پوست صورت و بدن، یک عامل مهم در زیبایی به شمار می‌رود. طبیعتاً داشتن پوستی بسیار خشک یا چرب، برای هیچ فردی جذاب نیست. به نظر شما راه حل قطعی برای رسیدگی به پوست در حمام چیست؟ استفاده از شامپو بدن مناسب می‌تواند نیازهای پوستی شما را به بهترین شکل برطرف کند. اما چند سوال مهم مطرح می‌شود:

  • شامپو بدن خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • شامپو بدن بهتراست یا صابون؟
  • مزایای استفاده از انواع شامپو بدن چیست؟

در این مطلب قرار است دلایل استفاده از شامپو بدن و همچنین مزایای استفاده از آن را با هم بررسی کنیم.

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن، ماده‌ شوینده بدن در حمام است که معمولاً به افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند، بیشتر توصیه می‌شود. شامپو بدن به دلیل بافت نرم و ابریشمی که دارد، معمولاً نسبت به سایر مواد شوینده، احساس بهتری را روی پوست ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید، برای استفاده از شامپوی بدن باید از لیف کمک بگیرید. توصیه جدی متخصصان این حوزه این است که از شامپوی بدن برای تمیز کردن صورت استفاده نکنید چرا که تحریک پذیری پوست را بالا برده و ممکن است باعث خشکی پوست شود. علاوه بر این، برای آبکشی نهایی کف حاصل از شامپو بدن، حتماً باید با آب گرم انجام شود تا از عواقبی مانند خشکی پوست جلوگیری شود.

در ادامه، به بررسی دلایل و مزایای استفاده از شامپو بدن اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از شامپو بدن

با انتخاب شامپو بدن مناسب پوست خود می‌توانید از مزایای بسیار زیادی نسبت به استحمام با انواع صابون بهره مند شوید. استفاده از شوینده‌های صابونی، معمولاً بیشتر به کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود. اما به مرور زمان و افزایش سن، شرایط ایجاب می کند که با پوست خود ملایم‌تر رفتار کنیم. انواع شامپو بدن معمولا خاصیت مرطوب کنندگی دارند و می توانند خشکی پوست را تا حد زیادی برطرف کنند. با این حال یک انتخاب اشتباه، ممکن است به خشکی بیش از حد پوست منجر شود. از جمله موادی که باعث خاصیت مرطوب کنندگی شامپو‌ها می‌شوند، می‌توان به ویتامین B5، پانتنول و انواع روغن‌ها اشاره کرد.

یکی از مزایای شامپو بدن، تنوع بالای این محصول در بازار است. امروزه برندهای مختلف ایرانی با تولید محصولات با کیفیت در این زمینه، توانسته‌اند حتی در عرصه جهانی نیز حضور پیدا کنند. این فاکتور به شما کمک می‌کند تا با انتخاب بهترین محصول، بتوانید به بهترین شکل به پوست خود رسیدگی کنید. توجه کنید که با وجود تنوع بالا، شما باید به دنبال بهترین محصول برای پوست خود باشید.

به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از خرید شامپو بدن، مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید. خاصیت آبرسانی به پوست یکی دیگر از مزایای شامپو‌ بدن‌هاست. با مطالعه مواد تشکیل دهنده شامپو می‌توانید تشخیص دهید که شامپوی مورد نظر شما این ویژگی را دارد یا خیر. اگر پوست خشکی دارید و از شامپو بدنی استفاده می‌کنید که از خاصیت آبرسانی پوست برخوردار نیست، حتماً بعد از استحمام از انواع آبرسان استفاده کنید.

تجربه‌های فردی ثابت می‌کند که استفاده از شامپو بدن در مسافرت‌ها نیز بسیار راحت‌تر از سایر مواد شوینده است چرا که قابلیت حمل آسان‌تری دارد. علت آن نیز نوع بسته بندی این محصولات است. جالب است بدانید همین بسته‌بندی باعث می‌شود تا شامپو بدن بهداشتی‌تر از صابون باشد. خودتان فکر کنید. امکان جذب آلودگی و میکروب در انواع صابون به دلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب حمام، بسیار بیشتر از شامپو بدن است. این در حالی است که معمولا انواع شامپو بدن در ظروف و بسته بندی‌های دقیق و اصولی ریخته می‌شود و به دست مشتری می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده از شامپو بدن معمولا مقرون به صرفه تر است. ممکن است تعجب کنید، اما واقعیت همین است. اگرچه قیمت انواع شامپو بدن از صابون بدن و یا سایر مواد شوینده بیشتر است، اما شما مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید و کنترل بیشتری بر روی میزان استفاده از آن دارید.

راهنمای انتخاب بهترین شامپو بدن

برای انتخاب شامپو بدن مناسب، باید ویژگی‌های آن را بدانید. یک شامپو بدن خوب نباید زیاد کف کند. تصور عموم بر این است که با افزایش میزان کف، تمیزی بیشتری خواهیم داشت؛ اما واقعیت این طور نیست. کف زیاد می‌تواند باعث افزایش خشکی پوست شود.

سایر ویژگی‌های یک شامپو بدن مناسب به صورت خلاصه عبارت است از:

  • یک شامپو بدن خوب، خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست را دارد.
  • انتخاب شامپو بدن ویتامینه معمولا گزینه مناسب‌تری نسبت به سایر انتخاب هاست.
  • یک شامپو بدن خوب ph متعادلی دارد. در صورتی که ph شامپو برای پوست شما مناسب نباشد و کمی بالاتر از حالت اسیدی نرمال باشد، پوست حالت قلیایی پیدا کرده و در نتیجه محله تجمع انواع باکتری‌ها خواهد شد.
  • یک شامپو بدن خوب، بدون عطر و بدون سولفات است. سولفات یک ماده کف کننده است و هرچه میزان این ماده در انواع شامپو کمتر باشد، بهتر است. چرا که همانطور که در مقاله بیان شد، کف زیاد تحریک پذیری پوست را بالا برده و باعث خشکی پوست می‌شود.

شامپو بدن گلان

برند گلان با سابقه ۵۰ ساله در زمینه تولید انواع مواد شوینده، یکی از برترین تولید کنندگان انواع شامپو بدن در کشور است. شامپوهایی که توسط شرکت گلان تولید می‌شود، فاقد سولفات بوده در نتیجه احتمال آسیب‌رسیدگی به پوست بدن، با استفاده از این شامپوها به حداقل خواهد رسید.

شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات برند گلان، شامپوهای گلان را به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید.

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این مطلب، پاسخ سوالات خود را دریافته باشید و به اهمیت استفاده از شامپو بدن پی برده باشید. همانطور که متوجه شدید، مزایای استفاده از شامپو بدن، از سایر شوینده‌ها بیشتر است. با این حال، عوامل مختلفی مانند سن و جنسیت، شرایط پوستی هر فرد و بیماری‌های پوستی خاص در انتخاب شامپو بدن تاثیر دارند. ترجیح شما کدام است؟

اخبار و مقالات مرتبط

اهمیت استفاده از نرم کننده لباس و حوله
دلایل زیادی وجود دارد که افراد در شست و شوی لباس‌های خود، به سراغ نرم کننده می‌روند. همه افراد دوست دارند...
بیشتر بخوانید
اهمیت استفاده از شامپو بدن
رسیدگی به پوست صورت و بدن، یک عامل مهم در زیبایی به شمار می‌رود. طبیعتاً داشتن پوستی بسیار خشک یا چرب،...
بیشتر بخوانید
آیا شامپوی نامناسب باعث ریزش مو می‌شود؟
شاید شنیده باشید که بعضی از مواد موجود در شامپوها می­توانند موجب ریزش مو شود. اما چه موادی مسئول چنین...
بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *